Betalen voor wat je afneemt – of vooruit betalen? Wat zou u kiezen? Bij Aqua Chain betaalt u nooit vooruit voor uw servicecontract!

6 augustus 2024

Wij vinden het niet meer dan normaal en onze klanten ook. Maar nog steeds betalen heel veel bedrijven een servicecontract voor hun waterkoeler vooruit per jaar.  Het klopt, dit scheelt u als klant 1 extra factuurverwerking per jaar, maar heeft u de nadelen weleens afgezet tegen de voordelen van 1 factuur minder per jaar? Daarbij is het zo dat veel bedrijven niet beseffen dat ze vaak vooruit betalen (of te veel betalen) en dan maar moeten zien of een leverancier ook werkelijk zijn afspraken nakomt, wie houdt dat nou namelijk in de gaten? Niemand toch!

Een samenwerking tussen u en Aqua Chain moet gebaseerd zijn op vertrouwen, wij gaan voor een gezonde en langdurige samenwerking met respect voor elkaar. Bij Aqua Chain ontvangt een klant nooit een factuur voor onderhoud aan een waterkoeler vooruit. Dat noemen wij transparantie en eerlijk zaken doen.

Maar nog belangrijker is dat u als klant zekerheden heeft, onbezorgd uw waterkoeler kunt blijven gebruiken en verantwoord water kunt blijven tappen, zie daarom hieronder de voordelen van onze werkwijze zonder jaarcontract met vooruitbetaling:

Hygiëne waarborging
Wanneer een leverancier niet vooruit betaald krijgt, zal deze ten alle tijden op de juiste momenten zijn onderhoud komen uitvoeren, om de simpele reden, dat ze anders hun factuur ook niet mogen versturen. Maar voor de klant zit hier nog een extra en zeer belangrijke tool achter. Met onze werkwijze weet je zeker dat wij volgens de richtlijnen op tijd langs komen om het onderhoud uit te voeren, als klant heb je dus geen omkijken en ben je verzekerd van een goede hygiëne.

Controle en terugroep mogelijkheid
Onderdelen van waterkoelers bij onderhoud worden gereinigd met speciale reinigingsmiddelen, dit kan op locatie gebeuren of in een cleaningroom van de leverancier. Bij Aqua Chain werken wij met batchnummers, dit houdt in dat elke reinigingsbatch een eigen nummer krijgt.

Doordat wij vervolgens na levering facturen, kunnen wij batchnummers verwerken bij het onderhoud, iets wat bij vooruit facturatie onmogelijk is. Mocht er dan ooit ergens per ongeluk mis zijn gegaan in het reinigingsproces weten wij exact welk onderdeel uit die zelfde batch bij welke klant uitstaat. Ook daarmee bent u vele malen meer verzekerd van een goede hygiëne.

Vrije waterafname ( bij flessenkoelers)
Niet intekenen en vooraf betalen voor een minimaal aantal flessen bronwater, maar afrekenen voor hetgeen wat u besteld en geleverd hebt gekregen, het klinkt heel logisch. Maar wij zijn 1 van de weinige leveranciers die deze werkwijze hanteren.


En hoe denkt u na het lezen van deze redenen over uw huidige serviceovereenkomst op uw waterkoeler? Het is toch veel eerlijker en transparanter samenwerken op deze manier.

Klik hier om meer informatie te ontvangen over een gezonde samenwerking